Оливија
де
Хевиленд
доби
два
Оскари,
но
не
и
за
нејзината
најславна
улога
во
„Однесено
со
виорот“

Оливија
де
Хевиланд,
миризливата
кралица
на
холивудската
костимирана
драма,
почина
на
104-годишна
возраст.

Според
„Холивуд
репортер“,
нејзиниот
публицист
изјавил
дека
таа
починала
од
природни
причини
во
Париз,
каде
што
живееше.

Иако
Де
Хевиленд
освои
два
Оскари
за
најдобра
женска
улога,
во
1946
и
1949
година,
таа
останува
најдобро
запаметена
по
нејзиниот
настап
како
стоичката
Мелани
Хамилтон
Вилкес
во
класичниот
филм
„Однесени
со
виорот“
од
1939
година.
Родена
во
Токио
и
израсната
во
Калифорнија,
постарата
сестра
на
познатата
актерка
Џоан
Фонтејн,
Де
Хевиленд
го
направи
своето
деби
на
екранот
во
раскошната
адаптација
на
Макс
Рајнхард
од
1935
година
на
„Сонот
на
летната
ноќ“.
Таа
потоа
сними
осум
филмови
во
соработка
со
Ерол
Флин.

Специјалитет
на
Де
Хавиланд
беше
скромната,
душевна
убавина.
„Глумењето
лоши
девојки
е
здодевно“,
тврдеше
таа
еднаш.
„Отсекогаш
сум
имал
повеќе
среќа
со
улоги
на
добри
девојки,
затоа
што
тие
бараат
повеќе
од
актерката“.
Но,
меката
надворешност
на
актерката
криеше
јадро
од
челик.
Во
40-тите
години
на
минатиот
век,
таа
успешно
го
тужеше
„Ворнер
брос“
во
значајна
пресуда
што
помогна
да
се
пробие
ударот
на
американскиот
студиски
систем.
„Ми
кажаа
дека
никогаш
повеќе
нема
да
работам,
и
да
победам
и
да
загубам“,
се
сеќаваше
подоцна.
„[Но]
кога
победив,
тие
беа
импресионирани
и
не
ја
задржаа
лутината“.

Де
Хевиланд
навистина
продолжи
да
работи,
особено
беше
признаен
нејзиното
портретирање 
на
ментална
болест
во
драмата
„Отровна
змија“
од
1948
година.
Но,
пофалбите
од
екранот
се
намалија
по
нејзиното
преселување
во
Париз
во
средината
на
1950-тите
години.
Таа
потоа
се
појави
во
повеќе
филмови.
Далеку
од
камерите,
таа
претпочиташе
да
предава
во
недела
во
нејзината
локална
црква.

Таа
беше
наградена
со
Национален
медал
за
уметности
во
2008
година
и
накратко
излезе
од
пензија
за
да
биде
наратор
во
документарецот
за
Алцхајмеровата
болест
од
2009
година
„Се
сеќавам
подобро
кога
сликам“.

Во
подоцнежниот
живот,
таа
инсистираше
на
тоа
дека
глумењето
во
голема
мера
ја
изгубило
привлечноста.
„Животот
е
преполн
со
настани
од
големо
значење“,
рече
таа
во
едно
интервју.
„Ова
е
повеќе
апсорбирање
и
збогатување
отколку
фантазиран
живот.
Не
ми
треба
фантастичен
живот
како
некогаш.
Тоа
е
животот
на
имагинацијата
и
имав
голема
потреба
за
тоа.
Филмовите
беа
совршено
средство
за
задоволување
на
таа
потреба“.



(Гардијан)